Na 6 jaar fantastisch werk gedaan te hebben onder de naam NOORDZEEBOERDERIJ was het tijd voor een stap in een meer internationale richting.
De Noordzeeboerderij wordt
Het Zeewierplatform, dat onder de auspiciën viel van de Noordzeeboerderij, wordt dan natuurlijk ook geïnternationaliseerd. Wij behoren nu allemaal tot de
Maar hoe de groep ook heet, de inhoud van het werk verandert niet:
North Sea Farmers zijn toegewijd aan het versnellen en versterken van de impactgedreven zeewierindustrie. We doen sámen om zo een sterke en gezonde Nederlandse blauwe economie te creëren, die zal bijdragen aan de oplossing van klimaatverandering voor de komende generaties. Hoe? Door een inclusieve gemeenschap op te bouwen voor krachtige samenwerkingen in de hele waardeketen van zeewier. Op deze manier willen we open innovatie stimuleren en positieve ontwikkelingen voor alle betrokkenen versnellen. Voor een radicale en krachtige impact. Met andere woorden: als de zeewiersector succesvol is, doen we ons werk goed
Over het nieuwe logo wordt op de site vermeld:
"After looking at our Noordzeeboerderij logo for 6 years, it must be quote a shock being submerged in our new identity with this bright red and green color scheme. But we didn't do this just to tease you. Or well, maybe we did...."
Navraag bij de communicatie adviseur leverde iets meer op :) :
De ‘grafiek’ van het logo, het vierkantje, bevat de kleur rood en een scala aan groenen. Nu zie je dat onze grafiek uitslaat in het rood: klimaatverandering is aan de orde van de dag en er is een grote urgentie hier iets aan de te doen! Met het werk dat de North Sea Farmers doen, willen wij het klimaat, en daarmee onze grafiek, weer laten uitslaan in het groen met behulp van zeewier: waarbij de mens en de natuur weer in balans met elkaar leeft.
Dus onderwerpen die urgentie aangeven, zetten we graag in het rood. Onze oplossingen staan in het groen; zie ook onze website.
Wil je lid worden van de community? Op de site van kun je meer lezen en lid worden.